Onderzoek

Aanleiding

De cliënt die last heeft van nek, rug, schouder of hoofdklachten staat als eindgebruiker centraal. Deze kan ervoor kiezen om bij de dokter langs te gaan, die na zijn analyse naar een behandelaar kan laten doorverwijzen.

Visualisatie van het probleem

Deze cliënt kan er ook voor kiezen om zelf informatie in te winnen bij kennissen, familie of via het internet. Hij of zij neemt dan zelf op basis van eigen inzicht een besluit voor een geschikte zorgprofessional. Doordat er geen expert de klachten van de cliënt heeft geanalyseerd, is de kans aanwezig dat de cliënt bij een behandeling terecht komt die niet effectief is.


Doel van het onderzoek


Visualisatie van de interventie

Dit onderzoek wil ik inzicht geven hoe je als mens met lichamelijke klachten, via het internet opzoek gaat naar een oplossing. Welk zoekgedrag heb jij?  Welke informatie heb jij nodig? En waarop is jouw besluit gebaseerd als je een goede zorgprofessional hebben gevonden?

Met dit onderzoek wil antwoord geven op deze vragen, en kan jouw input daarbij goed gebruiken, om uiteindelijk het  besluitvormingsproces op een positieve wijze te kunnen verbeteren.


Context en organisatie

Dit onderzoek is onderdeel van afstudeerstage, van de opleiding Communication and Multimedia Design (CMD) vanuit de Hogeschool Rotterdam. Mijn stage vind Boss Healtcare Services; een onderneming die zich bezig houdt met adviseren en het in contact brengen van cliënten met zorgprofessionals. Dit doen zij door middel van online platforms als VasoQure, Krullaards Perfect Reset en Rug Expertise Centrum.

Deze online platforms zijn vooral gericht op mensen met rug – , schouder -, nek- of hoofdpijn- gerelateerde klachten. Dit is dan ook de beoogde doelgroep als start en vaste meetpunt van het onderzoek . Als deelnemer maakt het niet uit of je zelf last hebt van deze klachten, andere klachten heeft, of zelfs helemaal geen klachten. Jouw inbreng is in elk geval van belang.


Wilt u aan dit onderzoek deelnemen?

Als (potentiële) cliënt: